miercuri, 12 ianuarie 2011

Revista Şcolii.Numar special.


Noi, despre noi

Întotdeuna viaţa este mai simplă când ai repere, când îţi cunoşti rădăcinile. Asemenea unei plante, ne tragem seva din pământul, din locurile din care am luat viaţa. Ceea ce vreau să spun este că locurile natale ne dau viaţa , dar ne şi întreţin viaţa, incărcându-ne energetic ori de câte ori avem nevoie. Adulţi fiind, mergem acasă, la părinţi, la casa natală, la şcoala unde am invăţat pentru a rezista psihic încercărilor la care ne supune viaţa. Sunt persoane dragi, sunt lucruri şi locuri dragi la care revenim iar si iar, şi care ne definesc ca persoane.

Indiferent de cărările pe care se abate viaţa noastra, rădăcinile sunt cele care ne ghidează. Căutam mereu să nu dezamăgim pe cei pe care îi iubim si îi respectăm , ne mândrim cu realizările noastre la care cei dragi au contribuit şi le suntem mereu recunoscători.

În ipostaza în care mă aflu în acest moment al vieţii mele, sunt deosebit de mândru de şcoala în care am făcut primii paşi în ceea ce priveşte propria mea formare ; am avut norocul de a începe studiile în locul unde acum mă dezvolt profesional, de aceea încărcătura emoţionala este una suplimentară. Pe lângă responsabilităţile care îmi revin şi care decurg din funcţia pe care momentan o deţin, trebuie să răspund şi exigenţelor calităţii de fiu al satului. În plus, sunt conştient că reprezint exemplul arătat de nenumarate ori :” iată un fost elev al şcolii noastre!”

În principiu, şcolile din mediul rural sunt văzute destul de puţin pe lista cu rezultate deosebite, accentul deplasându-se dramatic pe câteva licee de prestigiu din marile oraşe. De aceea, cu mândrie arăt comunităţii din care provin un exemplu de “ Aşa da!”- prof. Dumitru Costin, instit. Bogdan Ghidim, inv. Constantin Apăvăloaei, care se disting printr-o înaltă ţinută morală şi profesională şi care au fost elevi ai şcolii noastre.

Un domn profesor din liceu ne spunea că prima definiţie a calităţii unui om este “să fii un bun meseriaş”, să performezi în domeniul pe care l-ai ales. Doresc elevilor acestei şcoli să ajungă “buni meseriaşi” urmând şi exemplul acestor dascăli care au inceput studiul la Şcoala cu clasele I-VIII Totoeşti , s-au perfecţionat la licee şi universităţi, apoi au revenit în sat pentru a contribui la “luminarea” comunităţii din Totoeşti. Întoarcerea la rădăcini a acestora este un motiv de mândrie pentru săteni şi un model pentru şcolari. Îmi doresc să revină după finalizarea studiilor, pentru a profesa în sat, un număr cât mai mare de profesionişti: medici, ingineri, economişti, câţiva jurişti, notari şi funcţionari publici pentru a contribui la dezvoltarea Totoeştiului.Celor care nu vor continua studiile, le doresc să devină “buni gospodari” şi să facă şi ei dovada că şcoala noastră formeaza oameni de calitate.

Având cadre didactice calificate, competente, bine pregătite ştiinţific şi metodic , care se dăruiesc meseriei alese, privim cu încredere spre viitoarele generaţii de absolvenţi.

Director,

prof. Marius Apăvăloaei

Niciun comentariu: